"Jullunch" med "företaget"

Idag var det dags för julllunch med familjen/företaget Sanchez Arvidsson. Alla var finklädda när de hämtade mig och vi for till en av grann "byarna" för att äta på en typisk spansk restaurang där. Maten var faktiskt god, vi åt några fiskkroketter och kronärskocka (?) till förrätt och jag tog nån fiskfilé till huvudrätt. Där emellan hann vi oxå med lite julklappsutdelning. Jag hade endast handlat två små saker till ines men hon är ju den viktigaste så .. Själv fick jag godis till hemresan, en väldigt bra hårfön med sån grej som man kan sätta på så man kan göra håret krullkrull - som jag alltid velat ha - och en, tillsammans med ines, biljett till jullotteriet som är sjukt stort och populärt här. Vi kan vinna 300 000 kr tror jag med vår biljett, mindre oxå såklart men. Tydligen så hade elena och hennes syster vunnit 180 000 kr för några år sen på det lotteriet ! Sjukt hur många som medverkar, de har säkerligen sålt lika många biljetter som det finns invånare i spanien.. Kön till säljställena i madrid när vi var där sträckte sig flera kvarter bort.. Folk köade i timmar för en liten biljett lixom..

Men hur som hellst är jag väldigt nöjd med mina första julklappar, snällt av dem. Elena visste att jag ej har nån hårfön så det var väldigt bra. Nu hoppas jag bara att ines och jag vinner oss en slant. Jag var tvungen att lova att jag skulle stannakvar tills juni även om jag vann, men det är klart :P

Nu ska jag äta nybakta lussebullar och pepparkakor !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0