Fiesta de chocolate

Igår bjöds det på middag hos Pauline och susy och choklad var temat så vi var tvugna att bära nått brunt. Jag knallade dit med en lite uppskrämd Marie France som tyckte det var läskigt att gå i mörkret vid sju på kvällen... Vad hon ej visste var att jag ej skulle hem utan ut med pauline efteråt så hon skulle få gå hem helt själv sent.. Kanske bättre att hon ej visste men det löste sig alla fall sen till slut för hon följde med ut som de andra flickorna !! Det som skedde då var att hon kom in i en bar som pauline och jag gillar jättemycket stirrade med öppen mun på allt folk och såg livrädd ut. Om det var därför eller ej så sa dörrvakten att vi ej fick gå in för vi var för unga, när bara pauline och jag gikc in först var de inga problem men nör han såg de andra sen fick vi ej och pauline hade tyvärr inget legg med sig så det var bara att gå vidare. De andra flickorna hade dock fått nog och ville hem.. Så vi fick gå vidare själva...

Alla fall middagen då, var väldigt trevlig, det serverades trerätters middag med blandannat chokladtårta och nån paj.  Vi skulle kört kareoke osv sen men de andra tyckte det var roligare att prata politik och religion på franska så jag och pauline lyssnade på lite musik och fixade oss lite.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0