Stressig ledig fredag

Jag vaknade vid tolv i morse efter att ha stängt av veckarklockan vid halv elva. Inte jättrebra eftersom jag hade mkt att göra idag. Så jag drog mig upp, duchade och åt frukost av det lilla jag hade hemma. Sedan högg jag in i första uppgiften, städa badrummet. Efter det var det mitt rums tur. Detta avklarade jag på nårga timmar, klar vid tvåtiden. Då knallade jag bort till hasse och elena och handlade de sakerna de ska betala för, mjölk osv. Gick hem till dem, dammade och lagade sedan pankisar. Åt dem i rask takt, dammsög sen hela lägenheten och avslutade med att torka golven. Sen gick jag bort till Al campo där jag storhandlade, knallade sedan hem till hasse igen för att hämta grejerna jag köpt innan. Allt fick ej plats i min dramaten även fast den är så stor, fick ha två kassar vid sidan om. Gick ner till bussen och satt där och väntade ett bra tag för att sedan försöka gå på en fullpackad buss. Jag ramlade när jag skulle lyfta upp kärran för den var så tung. Samma sak när jag skulle gå av, många sura miner på bussen oxå för den var så stor. Jag skojjar ej den måste ha vägt 30 kilo eller nått, massa tvättmedel osv. Kom hem vid sju och har nu packat upp allt. Har alltså varit i full gång i ca 7 timmar - på min lediga dag !

Nu ska jag knalla och möta pauline, som ska färga mitt hår, och sedan ska vi förbereda för utgång tror jag minsann !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0