Don't leave me waiting too long, please come by



Ja nu är vi alltså tillbaka från vår lilla tur till Frankrike och Bordeaux! Vi åkte igår morse då termometern visade hela 4 jävla kalla grader här, fick världens chock när jag kom ut i mina ballerinaskor! Men som tur var hade jag med mig filt och sockar till bilen så... Resan tog väl en 5 timmar sisådär och när vi var framme där elena skulle ha sitt möte gick vi till nån liten lokal krog och restaurang för att äta. Var bland det äckligaste jag ätit i mitt liv - nån mörkbrun fisksoppa utan nått i som smakade som det såg ut och pasta fick jag in. Pastan var nästan värre för den var täckt med nån ost som lucktade så illa att när jag fick in en tugga i munnen och börja tugga fick jag faktiskt kvällningar. Ingen bra första erfarenhet av fransk mat där inte men... Lite bättre var det på kvällen då vi var på en annan restaurang och jag tog en pasta carbonara.
Innan det så han vi dock gå en liten sväng på stan efter elenas möte. Kollade några affärer men jag ville ju ej spendera pengar så det var bara ines som handlade - en bebiskofta för 650 spänn ! Lagom sådär...

När vi kom tillbaka till hotellet var det läggdags för lillan och jag gick ner och köpte två varmchoklad till mig och elena, som jag senare lyckades spilla ut över hela mig och mina lakan ! (Y) bra där ! Det var nämligen så att jag kollade på nått på datorn, det var kolsvart i rummet och chokladen var så varm att jag var tvungen att ta en sked i taget. Därför höll jag koppen i vänsterhanden som snart vinklades åt allderles fel håll av all koncentration på annat och halva koppen rann som sagt ner över mig...

Idag gick vi upp vid åtta och har spenderat större delen av dagen i bilen. Därför ska jag bara stanna hemma idag och chilla. Kan vara skönt det, så kanske jag till och med kan hålla mig vaken på dagarna nästa vecka?!


Gosenäsan i alla sina kläder. Hon vägrar acceptera läget verkligen när hon får sitta i vagnen med den jackan. Gav henne en leksak när vi var ute och gick, hon bara kollade på den och mig som typ vad är meningen jag kan ju ändå ej röra mig. Dessutom kan jag lägga till att det inte funnits en människa som ej sagt, ååå vad söt han är! under denna resan...

         
Utsikten på vägen hem genom baskien. Inte fel det !



Gigi D'Agostino - I'll Fly with You


Kommentarer
Postat av: Mor Lisa

Hej hjärtat!



Det är så vackert =)...om 8 dagar kommer vi!



Ät o sovo sköt om dig



Puss från mor o resten av familjen

2009-10-18 @ 18:48:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0