Frukt och grönt så att säga

På hemvägen från spanskan idag hoppade jag in i affären och köpte mig så mkt som; päron, äpplen, mandariner, kiwi, körsbärstomater och morötter. Kalaset gick på hela 5 euro, billigt tycker jag för så mkt jag fick. Men alla fall, hemma hade jag oxå redan en annanas och avokado. Jag har nämligen bestämt mig för den utmärkta idén att byta ut allt godis och skit mot frukt och grönsaker. Jag tycker ju faktiskt det är väldigt gott, men har oftast mer choklad, chips, kakor osv hemma, än frukt och grönt. Det ska vi ändra på tänkte jag för jag såg att magen börjat puta ut lite väl mkt nu efter julens alla godsaker. På helgerna ska jag självklart gotta till det lite mer, men i veckorna får det bli som idag exempelvis; morötter och guacamole ! Bra där fredrika ! Detta betyder dock inte att jag bara ska käka massa salladsblad dagarna i ända, så du kan vara lugn mor. Ska äta som vanligt till lunch och middag osv, det är där emellan jag ska ändra på en del bara ;)



Kommentarer
Postat av: evelina

hahah vadå då, vi va väl söta när vi va små :D not...



såg ut som värsta fettot på nån bild

2010-01-14 @ 22:24:37
URL: http://pumms.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0