Om gårdagen

Igårkväll vid elva sådär knallade jag ner på stan för att möta elena och hennes "mamma-väninnor". De hade precis fått in efterrätten på restaurangen så jag fick dela med elena och lyssna på allmänt mammaprat. De andra två kom från sydamerika, fråga mig ej var för jag minns ej, och ville att vi sedan skulle gå till en salsaklubb?! Elena sa "visst!" eftersom hon gillar sånt.. jag var mer tveksam eftersom vi vanligtvis brukar "hånhärma" (på ett snällt sätt!)de som dansar salsa osv ute bland vanligt folk på vanliga ställen osv. Men alla fall så fick jag som jag ville och vi gick till ett vanligt ställe först, där jag varit innan men där just igår åldersgenomsnittet var väldigt högt. Elena var nöjd och vevade på medans de andra salsade så gott de kunde till den mer eller mindre moderna musiken. Efter nån timme där kanske var det dags att gå vidare och dansa salsa alltså, men jag var allderles för trött så bad elena köra hem mig. Var nog bäst det. De latinamrikanska generna (som jag förövrigt ej har några av så vitt jag vet), brukar ej komma ut lätt efter en flaska vatten. Alltså hemma i skapligt tid igår. Redo för dagens utgång? ja visst varför inte... Men först ska jag avnjuta lite mummsuga potatisklyftor med en saftig köttbit och bearneasås plus en go majsKORV !

Jordgubbarna var förövrigt jättegoda oxå, väldigt söta till min glädja. Blev lyxfrukost imorse ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0