Sjuka bebisar och framtidsbeslut

Imorse när jag kom till jobbet hade Ines kräkts upp frukosten. Sedan efter hon sovit kräktes hon igen, sen två gånger till lite senare. Inget kunde hon behålla. Inga vanliga oskyldiga bebisspyor var de heller, luktade som äckliga spyor gör och sprutade ur henne gjorde det. Tre omgångar klädbyten fick vi lägga i blöt i badkarlet, samt sänkläderna. Elena kom hem innan lunch för att ta med stackarn till vårdcentralen. Men de kunde ej hitta nått fel, hon var glad och pigg som vanligt så de är hos sin husdoktor nu för att kolla med henne.
 När elena var hemma fick vi lite tid över att prata om hösten osv. Jag sa att jag tänkt jobba i norge om jag får möjligheten. Hon sa dock att om de fick välja och det som hade varit bäst för ines och dem vore att jag stannade där tills nästa vinter och frågade om jag ville/kunde det. Jag är ju skeptisk till det eftersom jag känner att det är lagom att åka hem i sommar, plus att jag vill ha ett vanligt jobb med en bra lön oxå, hellst i norge. Samtidigt så trivs jag väldigt bra här och vill inte gärna lämna Ines, speciellt ej till nån annan Au-Pair :P Men OM jag skulle stanna här skulle jag vilja flytta till en annan lägenhet, hellst närmre stan som ej är så gammal heller, plus att jag skulle vilja ändra nårga saker i mitt kontrakt osv. Jag måste ju ändåså överväga det som ett alternativ, speciellt om jag ej får nått annat jobb. Men samtidigt så känner jag att ett år räcker, jag vill helst åka hem i sommar.

Ikväll ska vi tyvärr på dansen, för första gången på flera månader. Jag tror de strykt oss från listan men elena ville gå ikväll, av dåligt sammvete, och jag kan ej säga nej känner jag eftersom det är de som har betalat för mig... Suck


Första gången jag träffa skruttan i maj var hon ju bara 3 månader, om jag skullle stanna tills nästa jul skulle hon ju hinna bli hela två år ju, samma som charlie var när jag började där ! :O

Några månader senare när jag kom tillbaka i juli, 5 månader här men redan jättestor ^^


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0