Duktiga dagen

Idag har jag gjort många saker som jag har behövt göra i veckor nu snart. Det började med att Ines och jag gick och framkallade alla foton som jag ska ha till albumet jag ska göra till dem. Hela 120 foton blev det och kalaset gick på 16 euro. Vet ej om det är mkt eller lite men var hälften så billigt alla fall om jag väntade tre dagar istället för en så självklart gjorde jag det. 
 Sedan knallade vi vidare till banken för att fråga hur man kan växla mynt här, finns ju ej sånna maskiner som i sverige som räknar mynten osv. Men jag fick massa roliga färgglada plastrullar där jag nu har stoppat in alla mynt, skoj var det. Runt 45 euro har jag sparat ihop i mynt under mitt år här, och då har jag ej sparat en och två-euromynten utan bara allt under. Passar bra just nu känner jag.
 
Sedan på eftermiddagen gick jag på min sista lektion i spanska. Efter ett tag sa läraren; vi kör till halv nio idag om det är ok för alla. Jag tror hon såg min min för hon sa; oj nu skrämde jag fredrika... Vanligtvis ska vi sluta sju och har då en och en halv timmes lektion. Nu satt jag alltså där motvilligt i över tre timmar istället !! Men det var ju trotts allt sista gången. Vår söta fröken började gråta när hon skulle säga hejdå till mig, jag är ju den enda som ska återvända direkt till mitt hemland så. Blev lite ackward där en stund för jag var ej speciellt berörd av det hela men.. 
 
Väl hemma igen satte jag, efter att ha tryckt i mig mat för jag var så hungrig, igång att städa hela rummet och rensa undan massa inför finbesöket kommer på torsdagmorgon. Har rensat ut skrivbord mm för att alla ska få plats, de sakerna var ju ändå hasse och elenas få får köra tillbaka allt imorgon. Nu är allt tomt och det känns verkligen att jag är påväg här ifrån, snart !

Kommentarer
Postat av: Mor Lisa

Hej hjärtat!



Snart dundrar "finbesöket" in! Vi är så längtansfulla & jag tror vi kommer få den där fina känslan av närhet vi hade när vi flyttade ner hit till Gbg o bodde alla i en 1:a :) !! Vad tror du ;)



Puss puss o glöm inte att skura toa noga-ta gärna ett tag i brunnen också...;) / Mor Lisa

2010-06-22 @ 10:44:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0