Frågan är varför?

Jag funderar ibland på varför jag skulle vilja bo i sverige när jag kan bo i spanien. Varför jag skulle vilja betala 70 för en liter jordgubbar (som vissa tydligen gör *hostjulia*) bara för att jag är så jättesugen på jordgubbar när sommaren väl kommer, när jag istället kan äta jordgubbar varje dag från januari och betala 11 kronor för dem?  Eller varför jag vill hem och gå ut i sverige när en hel utekväll här kostar lika mkt som inträdet på ett ställe hemma, en shot lika mkt som garderoben. Varför jag vill hem till mestadels regn och kyla när jag kan leva med en medeltemperatur på runt 20 grader året om alla fall. Varför jag skulle vilja betala 20 kr för att åka två hållplatser hemma i göteborg när jag här kan betala 6 och åka från ena sidan stan till den andra. Varför jag skulle åka hem och plugga massor när jag kan vara här, passa en underbar liten onge och chilla resten av tiden, utan några måsten. När mitt favoritprogram här håller på i mer än två timmar medan det i sverige varar i max en timme..

Egentligen finns det nog bara ett självklart svar på den frågan och det är alla ni, eller ja mestadelen av dem som sitter där just nu och läser min blogg. För om det ej vore för dem, min kära familj och vänner, hade jag nog förblivit spanjorska ett bra tag till! Men jag får satsa på att återvända en dag istället, med min egna lilla familj :)


Kommentarer
Postat av: dough

låter awesome dough! du får återvända till spanien när du är gammal men inte nu, du har redan varit borta alltför länge <3

2010-06-08 @ 21:26:50
Postat av: Mor Lisa

Hej mitt hjärta!



Vi längtar efter dig!! Självklart ska du åka tillbaka nån gång...men inte än;)



Puss från familjen =0)

2010-06-09 @ 16:29:09
Postat av: juliasbullar.blogg.se

OCKSÅ FÖR ATT VI SKA TILL WAY OUT WEST!



med jordgubbar.. mmhm

2010-06-10 @ 18:06:06
URL: http://juliasbullar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0