Jag köpte mig min en hatt

Varje kväll kollar jag hur vädret ska bli den kommande dagen, för att ta fram kläder redan då. När jag vaknar har jag ungefär 7 min på mig att göra allt eftersom jag snoozar så länge så skulle verkligen ej hinna välja kläder då, absolut ej hinna gå till balkongen och kolla vad det är för väder heller. Så därför förlitar jag mig alltså på SMHIs prognoser. Problemet är bara att jag alltid klär mig för varmt, hur jag än gör. Som idag så skulle det vara molningt och kanske regn, så jag tog på mig chinos och ett linne och slängde på mig kavajen när jag gick imorse. När jag har gått i ca 5 min är kavajen allderles för varm redan trotts att det var molnigt och klockan ej var nio än.  Jag ska inte ens nämna när vi gick ut och lekte mitt på dagen sedan då. Mina fötter verkligen bränndes i conversen.. Ville bara doppa dem i en hink med is. Men hade ej det med mig så. Jag bestämde mig alla fall för att jag måste införskaffa mig en hatt för våra promenader mitt på dagen eftersom det alltid blir så sjuukt varmt.. Ines hade en jättesöt jääätestor solhatt idag, så blev avis. Därför hoppade jag av bussen i stan idag, kollade runt lite och bestämde mig för en från Zara, herravdelningen så klart eftersom inga andra passar mitt enorma huvud... En bild... orkar jag ej langa upp, den är grå. Helt vanlig. Jag är nöjd !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0