Jag överlevde!


Sitter här som i en dvala, orkar ej resa på mig och gå och ducha ens. Imorse vid nio bar det av, vi cyklade ut ur logroño och kom direkt ut på landsbuggden där det varken fanns ett enda hus eller några människor. Vi mötte på sin höjd två traktorer. Massa vinplantor cyklade vi förbi, upp för den jobbigaste backen jag någonsin cyklat upp för. Den var så jäkla seg, tog minst en kvart bara att komma upp för den. Den var lixom jättelång först, sen jättebrant i slutet. Sedan kom vi fram till Fuenmayor, byn där elenas bodega ligger. Hasse tog nårga bilder på den ovanfrån berget. Sedan vidare ut ur den byn, så cyklade vi en bit längs floden, mkt fint. Sedan fler dödande uppförsbackar och till sista bara nedförsbackar och plant nästan hela vägen hem. 11.20 var vi hemma igen, men då hade vi stannat mkt på vägen och tagit kort och även för att ta en cola/kaffe. Nöjd är jag alla fall som klarade det hela utan att gå nån gång :P I en uppförsbacke mötte vi några andra cyklister som hejjade på mig, tungt som bara den var det. Kan ej beskriva ens. Men alla fall, nu har jag fått min motion för helgen eftersom jag sedan gick hem i solen med min stora väska.
Har dock inte brännt mig vilket jag är nöjd över. Vägrade att ta på mig t-shirt som hasse sa för jag orkar verkligen ej med att ha bonnbränna hela sommaren pga detta alla fall. Elena sa att jag skulle bi som en kräfta. Tji fick båda dem eftersom jag smorde in mig med 50 och klarade mig utmärkt !

Nej nu måste jag nog ducha...


Kommentarer
Postat av: Mor Lisa

Duktiga du!!



Själv har jag kört ett cykelintensiv pass inne-när solen sen ute! Men är man instruktör så kan man inte alltid göra såna härliga rundor som ni gjort idag. Ni måste ha njutit-av utsikt o uppförsbackar;)



Det ligger i generna....Puss från Mor

2010-06-05 @ 17:16:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0