Ay, pobreciiiita

Ja stackars lilla mig. Ibland är det tufft. Som idag när jag kände att det var dags att gå och storhandla. Ska ju vara ledig i fyra dagar i påsk och ville ladda upp med massa go mat ^^ men i alla fall så när jag knallade de ca 25 minutrarna till stora "maxi" ,som hasse kallar de största mataffärerna, så sken solen och jag blev jättevarm. På vägen hem dock började det regna och blåsa som fan och där gick jag den långa vägen med min lilla dra-maten. Jag hade iofs kunnat gå till den rellativt stora affären som ligger 10 min bort, problemet var bara att de ej har mina nya favvoflingor som jag skrivit om tidigare. Det är nämligen den stora affärens egna märke. Det är väldigt populärt här, alla grejer finns i affärens egna märke oxå oftast. Vissa saker är ju bättre än andra. Som tex mjölken jag dricker är från en annan affärs egna märke. Jag var därför tvungen att gå in på den affären oxå för att köpa mjölken där (fick dock med mig av deras egen glass oxå som är väldigt god och Ben&Jerrys aktig men mer än hälften så billig..) Anledningen till att jag bara vill ha den mjölken är för att alla här i spanien, typ, dricker ej färsk mjölk. De dricker mjölk som håller sig i flera månader, utanför kylen ! Vad är det för skit lixom :S klart som fan man vill ha färsk mjölk. Därför håller jag mig till den enda färska mjölken jag vet om som smakar kanon. Så, nu kanske ni har lärt er nått nytt oxå. Gjorde alla fall jag när jag flyttar hit. Mjölk kan man ha i skafferiet i flera månader, mums !


bra och billigt, det gillar vi (Y)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0